Voorkomen van RSI

Breng een nieuwe klant aan en spaar voor gratis massages 
Bent u tevreden over de behandeling vertel het dan door en breng een kennis of vriend  aan als nieuwe klant en krijg een gratis massage in onze praktijk.
  3 nieuwe klanten is 30 min gratis massage
  5 nieuwe klanten is 45 min gratis massage 
10 nieuwe klanten is 90 min gratis massage
Micropauzes - Dit is een van de meest effectieve manieren om RSI te voorkomen
Ergonomie - De basis om goed en klachtenvrij te werken. De werkplek, je bureaustoel en je muis Pauze software - Hierdoor wordt men herinnerd door de pc om een pauze te nemen
Oefeningen - Rek en strek oefeningen van de armen, nek, schouders, rug, bekken en benen
Muis - Het beste is om grote bewegingen te maken met de muis in plaats van kleine bewegingen
Muis - Vanuit je arm en niet vanuit je pols. Zorg dat je een muis hebt die licht klikt
Werktaken - zorg dat je je werk goed inplant waardoor er veel afwisseling is in je werkzaamheden
Werkdruk - Herken en beperk ongezonde werkdruk en ga niet over je eigen grenzen heen
Sporten - Ga na je werk sporten, een stuk lopen of fietsen, eet gezond en ga op tijd naar bed

Wat kan je zelf doen om RSI te voorkomen

RSI voorkomen kan men nooit helemaal uitsluiten. Je kan echter wel een aantal maatregelen nemen om deze aanzienlijk te verkleinen! Heel belangrijk is een goede werkplek. Een ergotherapeut kan je hierbij advies en inzicht geven. Kijk eens voor de maten en afstanden op de pagina ergonomie. Ook bestaat er de ergonomische muis. Door zijn verticale houding zullen de spieren en pezen van de arm en hand minder belast worden. Dit zijn enkele basis maatregelen die je kan toepassen.
De volgende punten zijn een aantal goede vuistregels om het risico van RSI te voorkomen. Ondanks dat dit in het begin om discipline vraagt zullen ze voordat je het weet onderdeel van je dag zijn.

10 redenen om aan fitness te doen

RSI wordt veroorzaakt door eenzijdige werkbelasting. Fitness kan als effectief middel worden ingezet en heeft een positief en gunstig effect op RSI. Er zijn een aantal goede redenen om aan fitness te doen, juist als je last hebt van RSI:
De RSI-klachten worden minder en kunnen zelfs geheel verdwijnen
De kans is klein dat klachten daarna opnieuw optreden
Je krijgt energie van fitness
Je kunt beter presteren
Fitness is een uitstekend middel om te ontstressen
Je weerbaarheid neemt toe
De kans op hart en vaatziekten door te veel stress neemt af
Je houding verbeterd waardoor RSI klachten afnemen
Je raakt eventuele overtollige voorraden vet kwijt
Je voelt je zowel mentaal als fysiek lekkerder
Voorkomen van RSI

Meer werkplezier en betere resultaten in jouw onderneming
O N T S P A N N I N G  E N  V I T A L I T E I T
Logo-massagework
© Copyright 2017 MassageWork.nl    Algemene Voorwaarden
treatwell-logo-oranje
Ma. - Vr.    10.00 - 21.00
Zaterdag.  10.00 - 18.00  
Zondag.     Gesloten
INFORMATIE
OPENINGSTIJDEN
MassageWork.nl
1069 ZJ Amsterdam
06 122 383 26
bart@massagework.nl
NL33INGB0004863297
KvK 58112561
REVIEWS
Lees wat anderen
schrijven over onze
behandelingen
GA DIRECT NAAR